Když potenciální klient opustí Vaše stránky ať už proto, není ještě bitva prohraná! Teda pokud používáte remarketing na Facebooku!
Využijte možnosti oslovit lidi, kteří odešli z webu, aniž by rezervovali a zkuste je zpětně přesvědčit k nákupu. S tímto návodem krok za krokem to zvládne každý.
Remarketing je forma kampaně, při které na webu zachytíte data návštěvníka a poté mu po opuštění webu zobrazujete Vaši reklamu.
Určitě jste všimli, že po navštívení nějakého webu se Vám začala zobrazovat jejich reklama i při čtení článků na Facebooku apod. – to byl remarketing.
Proč to dělat
Je to ideální šance připomenout se, když člověk nenakoupil při první návštěvě.
Tato forma reklamy se dá nastavit na Google Adwords, Seznam Sklik i na Facebooku, se kterým dnes začneme.
Kampaně můžeme velice úzce zacílit, například lidem, kteří si prohlíželi rubriku Konference, můžeme ukazovat banner propagující firemní akce a naopak návštěvníkovi sekce Svatby, budeme zobrazovat vaše krásné svatební prostory.
JDEME NA TO:
1. Jděte na Vaši stránku a klikněte na „Propagovat“ a poté na „přejít do správce reklam“.
2. Otevřete záložku nástroje a poté „vytvořit vlastní okruh uživatelů“.
3. Vyberte „Návštěvnost webu“.
3.1. Odsouhlaste podmínky (nic jiného Vám stejně nezbývá) a klikněte na „Vytvořit pixel“.
3.2. Pixel je kód, který je nutné vložit na Váš web, pokud nevíte jak na to, požádejte o to Vašeho IT. Celý tento kód mu zašlete.
4. V dalším kroku máte možnost specifikovat, kterým návštěvníkům chcete remarketingovou reklamu zobrazovat.
Tedy můžete si například určit, že chcete, aby se reklama na Váš akční balíček „Wellness víkend“ zobrazovala lidem, kteří navštívili sekci balíčky a naopak, reklama na konferenční akce se zobrazovala pouze lidem, kteří měli zájem o firemní akce.
Při určování cílení také nezapomeňte na to, že máte na webu návštěvníky nejen z ČR, tedy měli byste si toto cílení nastavit i v souvislosti s jazykovými mutacemi Vašeho webu.
5. Já jsem si ve svém příkladu vybral sledování lidí, kteří navštívili záložku svatby. A určil jsem si počet dní, kdy jim chci reklamu zobrazovat na 14.
Tady pozor, snažte se dobu sledování vždy nastavovat citlivě, abyste lidi nepronásledovali příliš dlouho. Pokud potenciální klient aktuálně shání ubytování, tak ho bude řešit řádově několik dní, nemá smysl mu Vaši reklamu zobrazovat měsíc.
6. Tak a je to! Teď je jen nutné dohlédnout na to, aby Váš IT skutečně kód do stránek vložil.
Zkontrolujete si to tak, že opět přejdete do správce reklam, kliknete na „Nástroje“ a poté na „Cílové skupiny“.
Pokud byl kód správně vložen, bude Vám svítit zeleně a vidíte, jaké množství lidí v seznamu již máte.
ČÁST DRUHÁ – SPOUŠTÍME REKLAMU
7. Navazujeme na poslední zmíněný krok, ve správci reklam si rozklikněte konkrétní okruh (remarketingový seznam).
Klikněte na „vytvořit reklamu“.
8. Vyberte si, co od reklamy očekáváte. Obvykle je to nasměrování lidí na web, nebo pokud měříte výsledek, tak můžete využít „zvýšení konverzí“. Klikněte na nastavit okruh uživatelů. 9. Okruh uživatelů, který jsme si v předchozím kroku vybrali je automaticky přidán do cílení reklamy. Teoreticky si v dalším kroku můžete vybrat ještě další demografické a jiné cílení jako je věk, bydliště apod.
10. Ve spodní části stránky klikněte na „Vybrat obsah reklamy“.
11. V dalším kroku vytvoříte text a vizuál reklamy a poté již jen kliknete na „objednat“.
Pokud jste vydrželi až sem, tak Vám gratuluji a držím palce, ať jsou Vaše kampaně co nejúspěšnější!