Řeknu to hned na začátku – Nikdy si na stránky nedávejte žádné odkazy, na kterých se nachází konkurenční nabídka!
Před nějakou dobou jsem dostal od našeho klienta email s tím, že jeho penzion jeden zahraniční portál ohodnotil jakožto skvělý, úžasný a jedinečný. A jelikož si to zaslouží, tak mu v příloze zaslali banner, který si může pověsit na své webové stránky, jen ať to každý vidí!
To zní skvěle, ne? Je pravda, že naše podnikání je někdy tvrdá řehole a člověk si zaslouží alespoň trochu uznání. 🙂
Háček byl ovšem v tom, že banner obsahoval zmíněnou webovou stránku tohoto portálu a po prokliknutí na něj jste skončili v nabídce dalších 30-ti hotelů ve stejné lokalitě…
Určitě jste se již s podobnými nabídkami setkali, podobné bannery zasílají české i zahraniční prodejní kanály a recenzní servery. Nechci se nikoho dotknout, ale podle mě je jejich jediným cílem stáhnout si Vašeho zákazníka na jejich portál. V lepším případě Vás to bude stát provizi, v tom horším si původně Váš zákazník vybere z nabídky konkurenčních ubytovacích zařízení.
Pokud byste přeci jen po podobném banneru toužili, řekněte si o něj svému grafikovi, za dvě tři stovky ho pro Vás jistě rád připraví a tuto investici získáte zpátky ve formě nevyplacených provizí. 🙂