Triky pro práci s hotelovými recenzemi

07.11.2018

Tohle nebude povídavý článek o tom, jak důležité recenze jsou, ale pár praktických tipů, jak s nimi pracovat, aby se Vám lépe prodávalo. Stručně a prakticky...

Abyste věděli, co se u Vás děje

Ve zjednodušené formě vhodné zejména pro menší hotely a penziony:

Vytvořte si jednoduchou tabulku míst, která jsou pro Vás klíčová a sledujte , jak se Vám skóre vyvíjí po jednotlivých měsících + si vypište klíčové body, na které si lidé stěžují.

Takový dobrý základ

– Prodejní kanály

– Facebook

– Google profil

– Tripadvisor

– Trivago

+ další – jak hledat ty klíčové si řekneme později.

Vyšší dívčí

Lidi lítají na Měsíc, tak proč tyhle věci dělat manuálně. Existuje řada softwarů, které za Vás budou sbírat data ze všech míst na internetu. Náklad je obvykle v řádu jednotek tisíc za měsíc, ale rozhodně se to vyplatí, pokud s recenzemi aktivně pracujete.

Výběr je široký zkuste třeba Trustyou , Reviewpro, Brandgain…


Tohle musí být řízený proces

Nečekejte, až se spokojení klienti dokopou napsat Vám na prodejní kanály a jiná místa recenze.

Vy je tam sami musíte dostat.

A to zejména na místa, která:

– mají málo recenzí

– kde nemáte skóre dle Vašich představ

– místa, kde jste již delší dobu nedostali nová hodnocení


Recepák je král

Tady platí zlaté pravidlo recenzí!

Jste nespokojený – řekněte to nám

Jste spokojený – řekněte to všem!!

Přes recepci Vám projde každý host, tak se jich koukejte zeptat, jak se jim u Vás líbilo a ty opravdu nadšené směřujte tam, kam zrovna potřebujete.

Ideálně tak, že je o to požádáte a do mailu jim rovnou pošlete odkaz na psaní recenze.

Pokud na hosta na recepci zamrká milá recepční a řekne, že by jí to moc pomohlo, tak si každý druhý čas na napsání recenze najde!

Osobně doporučuji vtáhnout recepční do hry a odměňovat je za proaktivitu třeba tak, že recenze na určitá místa odměníte konkrétní částkou.

Nechte si posílat i report o tom, kolika a kterým lidem tuto žádost každý den poslali.


A co když je recepák mrtvá ryba

Pokud nemáte na recepci recepčního, ale leklého vydavače klíčů, pak použijte alespoň jednodušší formu a to umístění formulářů spokojenosti na pokoje a pak těm velmi spokojeným pošlete mailem žádost o napsání recenzí.


Odpovědi na recenze – dobrý salesák trousí obchodní sdělení, kudy chodí

Tohle téma je už tisickrát omleté, tak to zkrátím.

Těm spokojeným poděkujte a těm naštvaným se omluvte/ vysvětlete apod.

Jo!

Ale na co se u odpovídání na recenze zapomíná je PRODEJ!

Nebojte si v odpovědích na recenze přihřát polívčičku, zmiňujte akční nabídky, akce v restauraci, své webové stránky apod!!!

Příklady odpovědí na recenze

Host:

Krásné ubytování a fantastická svíčková v restauraci

Pepa Jedlík

Odpověď hotelu:

Pane Jedlíku, jsme rádi, že se Vám u nás líbilo a že Vám chutnalo. V listopadu máme v restauraci zvěřinové hody, pokud byste měl cestu kolem zastavte se, bude to stát za to.

————————

Host:

Krásný pokoj a fantastický wellness

Jarmila Romantická

Odpověď hotelu:

Paní Romantická, děkujeme za recenzi, jsme rádi, že se Vám líbilo. Mimochodem, právě jsme spustili prodej zimních balíčků, tak mrkněte na naše webovky a udělejte sobě nebo blízkým radost.

————————

Variant je spousta, zkrátka nebojte se prodávat! Nejde Vám o tohoto jednoho klienta, který si přečte odpověď na svou recenzi, ale o stovky dalších, kteří mohou odpověď na portále vidět.


Vygooglete se

Zkuste zadat do vyhledavače název Vašeho hotelu + slovo recenze a uvidíte, která místa vyskakují na předních pozicích.

A nezapomeňte, že se nebavíme jen o prodeji ubytování – pokud děláte svatby, máte restauraci, tak se progooglete i na tato slovní spojení.


Nebuďte jako pštros

Na závěr ještě jedna malá prosba, naslouchejte recenzím a nebuďte jak ten pštros….

Pokud klienti v každé druhé recenzi říkají, že máte hnusný kafe a nepříjemné recepční, tak na to něco bude.

Fakt.

Tak to změňte a bude se Vám lépe dařit.

Copyright © 2025 HI Development s.r.o.
Vytvořil Petr Smejkal